Δευτέρα 15 Ιουνίου 2015

☛ SER Chess, Sierpinski – Einstein – Rosen

Η σκακιέρα SER Ν. Λυγερός

Η σκακιέρα Sierpinski – Einstein – Rosen είναι μια επινόηση που προσφέρει στη σκακιστική και μαθηματική σκέψη την ικανότητα να διαχειριστεί ένα χώρο με δύο διαστάσεις, αλλά με πολλαπλούς χρόνους λόγω του κεντρικού εμποδίου και ταυτόχρονα της υπερκίνησης που επιτρέπουν τα γαλάζια τετράγωνα.
Με αυτόν τον τρόπο και λόγω της πρόσθεσης κομματιών, ενώ κατά τα άλλα διατηρούμε τους ίδιους σκακιστικούς κανόνες έχουμε ένα παίγνιο όχι μόνο πιο πολύπλοκο, αλλά και πιο δημιουργικό όσον αφορά στις μελέτες και τα ματ. Έτσι η νοημοσύνη και η πλαστικότητα του εγκεφάλου είναι άκρως απαραίτητες. Η σκακιέρα SER είναι ιδανική για όσους ξέρουν να ξεπερνούν τα δύσκολα εμπόδια. 

L'échiquier SER
N. Lygeros

L’échiquier Sierpinsky – Einstein – Rosen est une conception qui offre à la pensée échiquéenne et mathématique la capacité à gérer un espace à deux dimensions mais avec une multiplicité de temps en raison de l’obstacle central et simultanément l’hyperespace que permettent les cases bleues. De cette façon et en raison de l’ajout de pièces tandis que nous conservons pour le reste les mêmes règles échiquéennes, nous avons un jeu qui est non seulement plus complexe mais aussi plus créatif en ce qui concerne les études et le mat. Ainsi l’intelligence et la plasticité du cerveau sont absolument nécessaires. L’échiquier SER est idéal pour tous ceux qui savent surmonter les obstacles difficiles. 


SER Chessboard
N. Lygeros

The chessboard Sierpinski – Einstein – Rosen is a conception which offers to chess and to mathematical thought, the ability to manage a space with two dimensions but with a multiplicity of times due to the central obstacle and simultaneously the hyper move which the blue squares allow. This way and because of the addition of the pieces while the rest of the chess rules are kept the same, we have a game not only more complex but also more creative in terms of studies and the mat. The chessboard SER is ideal for all those who know how to overcome difficult obstacles.


Πάνω στη σκακιέρα SER
Ν. Λυγερός

Πάνω στη σκακιέρα SER συνομιλούν δύο μικροί άνθρωποι.

—Θέλεις να παίξουμε σκάκι. ¶ —Σκάκι; ¶ —Αλλά πάνω σε σκακιέρα SER. ¶ —Τι είναι; ¶ —Είναι η σκακιέρα του Δασκάλου. ¶ —Πού είναι; ¶ —Πάω να στη φέρω... ¶ —Τι είναι αυτή η τρύπα στο κέντρο; ¶ —Το εμπόδιο. ¶ —Και τα γαλάζια τετράγωνα; ¶ —Οι γέφυρες! ¶ —Δηλαδή; ¶ —Από εκεί κάνεις ταξίδια... ¶ —Ταξίδια; ¶ —Με τις υπερκινήσεις! ¶ —Τι είναι αυτές; ¶ —Είναι κινήσεις πάνω στα γαλάζια τετράγωνα. ¶ —Με ποιον τρόπο; ¶ —Με τον ανάλογο του ίππου. ¶ —Μα τότε όλα αλλάζουν. ¶ —Ακόμα και το χρώμα των αξιωματικών. ¶ —Και αυτό είναι δυνατό; ¶ —Ναι, βέβαια. ¶ —Τότε βέβαια θέλω να δοκιμάσω. ¶ —Ωραία, ας παίξουμε λοιπόν. ¶ —Πάρε τα λευκά. ¶ —Ξεκινώ λοιπόν. ¶ —Ναι, γιατί θέλω να κάνουμε και ταξίδια. ¶ —Για να είμαστε παντού ταυτόχρονα. ¶ —Και μαζί, ταυτόχωρα.



Κάθετη σκακιέρα SER

μπορείς να φανταστείς ¶ αλλά να ξέρεις από τώρα ¶ ότι θα γίνει πιο γρήγορα ¶ απ’ ό,τι πιστεύεις ¶ γιατί υπάρχει ανάγκη ¶ για όσους θέλουν ¶ να μάθουν μόνοι ¶ τα νοητικά σχήματα ¶ της στρατηγικής ¶ που γνωρίζει καλά ¶ πολιορκητική ¶ και μαθαίνει ¶ να μαθαίνει ¶ δίχως ενδοιασμούς ¶ για το παρελθόν ¶ και το μέλλον ¶ λόγω συνέχειας.

Με τη σκακιέρα SER

οι μικροί άνθρωποι ¶ μαθαίνουν αποτελεσματικά ¶ την πολιορκητική ¶ της Χρονοστρατηγικής ¶ γιατί ακόμα κι οι γωνίες ¶ είναι διαφορετικού τύπου ¶ και κρατούν άλλη στάση ¶ γιατί βλέπουν άμεσα ¶ κι όχι αμέσως βέβαια ¶ ότι είναι σπουδαίο ¶ όχι να κάνεις επίθεση ¶ αλλά να κρατάς ¶ τις θέσεις ¶ δίχως να εγκαταλείπεις ¶ γιατί οι δικοί σου ¶ περιμένουν ¶ τα πάντα ¶ από σένα ¶ αφού εσύ ¶ παίζεις μόνος ¶ για τους άλλους ¶ όλους τους άλλους.

With the chessboard SER
Translated from Greek by Vicky Baklessi

the little people ¶ learn effectively ¶ the siege ¶ of Chronostrategy ¶ because even the angles ¶ are of a different type ¶ and they maintain a different stance ¶ because they see directly ¶ and of course not immediately ¶ that it is important ¶ not to make an attack ¶ but to hold ¶ the positions ¶ without abandoning ¶ because your own ¶ are awaiting ¶ everything ¶ from you ¶ since you  ¶ play alone ¶ for the others ¶ all the others.



Μέσα στη σκακιέρα SER
Ν. Λυγερός

Δεν υπήρχαν πια δέντρα.
Ενώ ήταν μέσα στο δάσος.
Αυτό λοιπόν ήταν το μάθημα.
Τα πιόνια και τα κομμάτια ήταν όλα από το ίδιο ξύλο.
Από το ίδιο δέντρο στην ουσία.
Είχε μεταμορφωθεί σε ξύλινη στρατιά.
Κι όλοι κοίταζαν κάθε στοιχείο ξεχωριστά.
Λες και είχε νόημα η τοπική ανάλυση.
Με τη σκακιέρα είχαν μάθει επί του πρακτέου τι σήμαινε ακριβώς η ολιστική προσέγγιση.
Τα πιόνια και τα κομμάτια δεν είχαν όπλα μαζί τους.
Διότι ήταν τα ίδια όπλα του ίδιου πνεύματος.
Δεν ήταν μόνο μέσα στη σκακιέρα SER.
Ήταν και μέσα στο πνεύμα του Δασκάλου.
Θα ήταν λοιπόν μια νοητική μάχη.
Εκτός μοναστηριού, εντός σκακιέρας, μέσω σκέψης.
Ακόμα και η τοπολογική τρύπα ήταν εδώ.
Έμοιαζε με απαγορευμένη ζώνη.
Και τα περάσματα έμοιαζαν με αρχαίους τάφους.
Μέσα στο παρελθόν είχαν ζήσει ήδη αυτή την αίσθηση.
Και τώρα αποκτούσε άλλο νόημα.
Δεν ήταν όμως μια μορφή επανάληψης.
Το είχε πει ήδη ο Ηράκλειτος για τον ποταμό.
Και το είχε αποδείξει ο Σωκράτης για τους ανθρώπους.
Ήταν η συνέχεια, σε άλλες διαστάσεις.
Αλλά στον ίδιο χώρο.
Κι αν οι εχθροί ήταν από άλλη εποχή!
Κι αν η τοποθέτηση της σκακιέρας δεν ήταν η αρχική!
Τότε μόνο αντιλήφθηκαν ότι υπήρχαν γεράκια.
Ήταν και αυτά στο πνεύμα του αετού.
Η ομάδα έπρεπε και να πετάει.
Ταυτόχρονα και ταυτόχωρα.
Δεν είχαν μάθει καλά-καλά τα νέα δεδομένα, κι ο εχθρός…
Η τοποθέτηση δεν ήταν η αρχική.
Έπαιζαν στη συνέχεια.
Χρειαζόταν μία αναδρομική ανάλυση της κατάστασης.
Πριν αρχίσουν οι ελιγμοί και οι συνδυασμοί.
Ο Δάσκαλος ήταν εδώ από πριν.
Κι οι μοναχοί υπέθεσαν ότι κάτι θα έπρεπε να είχαν κάνει την προηγούμενη φορά για να είναι με τον Δάσκαλο την επόμενη.
Ναι, όντως αλλιώς δεν θα τους είχε επιλέξει.
Όχι για την αποστολή.
Αλλά για τη ζωή.
Μόνο που τώρα υπήρχε και ο κίνδυνος.
Το σημαντικό όμως είναι ότι έπαιζαν για την Ανθρωπότητα.
Χάρη στη πολυκυκλικότητα του Χρόνου.



Πάνω στη σκακιέρα SER ¶ μπορείς να δεις ¶ μετά από αιώνες ¶ τους αγώνες ¶ στη Μεσόγειο ¶ που έκαναν ¶ οι σταυροί ¶ της πίστης ¶ ενάντια στις πράξεις ¶ της βαρβαρότητας ¶ δίχως να γονατίσουν ¶ και στις στιγμές ¶ τις πιο δύσκολες ¶ γιατί κανείς άλλος ¶ δεν θα μπορούσε ¶ ν’ αντισταθεί ¶ πιο αποτελεσματικά ¶ για τους αθώους ¶ του Χρόνου ¶ και της Ανθρωπότητας.



Με την καστρική SER ¶ μπορείς να δεις ¶ ακόμα και πρακτικά ¶ τι σημαίνει όντως ¶ πολιορκητική ¶ έτσι ώστε κι εσύ ¶ να προετοιμαστείς ¶ για την αντίσταση ¶ αφού είσαι δίκαιος ¶ για να προστατέψουμε ¶ τους αθώους μας ¶ γιατί μέσω της ιστορίας ¶ αντιλαμβάνεσαι ¶ ότι υπάρχουν στοιχεία ¶ που είναι διαχρονικά ¶ για το μέλλον ¶ όπως είναι ¶ τα κάστρα ¶ και τα τετράγωνα ¶ τα γαλάζια.



Ιδέες περί σκακιέρας SER
Ν. Λυγερός

Στο κέντρο υπάρχει μια τοπολογική τρύπα που μετατρέπει το κλασικό επίπεδο σε τορικό. Υπάρχουν συνολικά οχτώ γέφυρες Einstein Rosen δομημένες πάνω στην κίνηση του ίππου για ν’ αποτελέσουν ένα κύκλωμα βαθμού 8. Κάθε τετράγωνο εισόδου είναι και εξόδου. Από αυτά μπορούν να περάσουν μόνο τα κομμάτια τα αρχικά και βέβαια τα κομμάτια που προήλθαν από προαγωγή πιονιών. Τα πιόνια περνούν από αυτά τα τετράγωνα σαν να είναι κλασικά. Το στήσιμο των πιονιών είναι το κλασικό απλώς έχουμε 9 πιόνια. Το στήσιμο των κομματιών είναι το κλασικό εκτός από το γεγονός ότι υπάρχουν δύο βασίλισσες ή στρατηγοί. Οι κινήσεις όλων των κομματιών και των πιονιών είναι οι κλασσικές όσο δεν χρησιμοποιούν τις γέφυρες. Το ίδιο ισχύει και για τις ιδιόμορφες, όπως είναι το ροκέ και η en passant. Η ριζική αλλαγή προέρχεται από το γεγονός ότι λόγω των γεφυρών μπορούμε να έχουμε ταυτόχρονα διαφορετικούς χρόνους πάνω στην ίδια σκακιέρα. Επίσης το γεγονός ότι υπάρχει τοπολογική τρύπα διαμορφώνει την έννοια του μετώπου. Με αυτά τα δεδομένα μπορούμε να υλοποιήσουμε νοητικά σχήματα της τοποστρατηγικής και της χρονοστρατηγικής μέσω μιας πολυκυκλικής πολιορκητικής.


Ideas about chessboard SER
N. Lygeros

In the center there is a topological hole that converts the classic level to that of a torus. There are in total eight Einstein Rosen bridges structured on the move of the knight to constitute a circuit of degree 8. Each entry square is an exit. Through these only the initial pieces can pass and of course the pieces that came from the promotion of pawns. The pawns pass from these squares as if they are classic. The set up of the pawns is classic we simply have 9 pawns. The set up of the pieces is classic except from the fact that there are two queens or generals. The moves of all the pieces and the pawns are typical as long as they don’t use the bridges. The same applies for the singularities, such as castling and en passant. The radical change derives from the fact that due to the bridges we can simultaneously have different times on the same chessboard. Also the fact that there is a topological hole forms the concept of the front. With this data we can implement mental schemes of topostrategy and chronostrategy through a polycyclic siege.



Διάλογος περί σκακιέρας SER
Ν. Λυγερός

Μαθητής : Τι είναι αυτά τα γαλάζια τετράγωνα;
Δάσκαλος: Είναι γέφυρες Einstein–Rosen.
Μαθητής : Δηλαδή;
Δάσκαλος: Είναι περάσματα.
Μαθητής : Για ποιο λόγο;
Δάσκαλος: Για να μπορείς ν' αλλάξεις Χρόνο.
Μαθητής : Πάνω στην ίδια σκακιέρα υπάρχουν διάφοροι χρόνοι.
Δάσκαλος: Ακριβώς, ταυτόχωρα!
Μαθητής : Μα πώς είναι δυνατόν;
Δάσκαλος: Μέσω της επινόησης.
Μαθητής : Και θα είναι η κατανόηση της πολυκυκλικότητας;
Δάσκαλος: Μέσω της πολιορκητικής.
Μαθητής : Γι' αυτό υπάρχουν περάσματα, τρύπα, γωνίες.
Δάσκαλος: Μπαστιόνια, πολεμίστρες, κουρτίνες.
Μαθητής : Είναι αληθινό πεδίο μάχης.
Δάσκαλος: Όπου η ίδια η σκακιέρα δεν είναι ουδέτερη.
Μαθητής : Άρα παίζουμε με παλαιότερα δεδομένα.
Δάσκαλος: Διαχειριζόμαστε το παρελθόν και το μέλλον.
Μαθητής : Και τα δύο μαζί.
Δάσκαλος: Γιατί έτσι είναι η χρονοστρατηγική.
Μαθητής : Κι έτσι θα μάθω για τα επίπεδα.
Δάσκαλος: Τα θεμέλια.